by Joanna Joanna Brak komentarzy

Śledzicie nasz cennik zużytych katalizatorów ? Jeśli tak, pewnie zauważyliście, że cena katalizatora GM16/90467875/3893/B4  znacznie wzrosła od początku roku. Jeszcze w styczniu katalizator ten kosztował około 1 200 zł.

Również kursy metali szlachetnych były wówczas mniej korzystne. Dla przypomnienia, jeszcze 30 stycznia cena uncji platyny wynosiła 999 USD, palladu 1050 USD, a rodu 1549 USD.

Katalizator GM16/90467875/3893/B4  pochodzi z Opla Corsy B z wersją silnikową o pojemności 1.2

Głównym metalem szlachetnym, którym wypełniano rdzeń tego modelu jest pallad. Obecnie jego kurs wynosi 1162 USD/uncję.  Wzrost ceny przyczynił się do wzrostu wartości katalizatora na przestrzeni roku. Jest to naturalna zmiana wynikająca z sytuacji rynkowej. Wzrosty (i spadki) dotyczą wszystkich katalizatorów. Gdy kursy metali szlachetnych rosną, rosną również ceny zużytych katalizatorów i odwrotnie. Wysoka cena modelu GM16/90467875/3893/B4 nie wynika zatem z naszej promocji, a z wysokiej zawartości palladu we wnętrzu.

Pewnie zastanawiacie się nad jednym faktem ? dlaczego właśnie ten katalizator poszybował w górę tak mocno ? dlaczego niemiecki koncern wyposażał katalizatory w tak dużą ilość palladu ? przecież normy w połowie lat 90’ nie były tak restrykcyjne jak teraz.

Najprawdopodobniejszym rozwiązaniem jest specyficzny dla tego modelu układ chłodzenia. Badania laboratoryjne oceniające poziom zanieczyszczeń wydostających się z tego samochodu benzynowego wykazała znaczącą wrażliwość na zmiany w układzie chłodzenia. Zwłaszcza dotyczy to emisji CO oraz węglowodorów. W późniejszych czasach doprowadzano do zmniejszenia emisji poprzez zwiększenie wentylatora i zwiększeniu prędkości powietrza. Okazało się także samochody z silnikiem diesla były mniej wrażliwe pod względem ilości emitowanych zanieczyszczeń na rodzaj układu chłodzenia.

Warto skorzystać zatem z okazji i sprzedać właśnie ten model sprawdzonemu odbiorcy. Dlaczego to takie ważne ?

Ponieważ pokrywa modelu GM16/90467875/3893/B4 ulega bardzo często rdzewieniu. Zatem tylko doświadczony skupujący wie gdzie szukać numerów wskazujących, że Wasz katalizator to właśnie “ta” GM-ka.

Jeśli wciąż takiego szukacie, powierzcie sprawę punktom skupu, którym zaufały tysiące.

Najbliższy taki punkt znajdziecie tutaj

Możecie skorzystać także z punktu wysyłkowego i zaoszczędzić trochę czasu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *